torsdag 18. januar 2007

"Weight Watchers", hjelpe meg..


Vi har et problem ombord på Team Smiley, et stort og tungt problem.. Onde tunger vil sikkert si at vi har ganske mange problemer ombord, men selv velger vi å fokusere på å jobbe med å løse problemer som kan omsettes i fart når vi seiler. Det spesifikke problemet som står øverst på lista er mannskapsvekt. Tornadoen seiler best med et mannskap som sammen veier rundt 160kg. Frode og jeg veier i nyvasket tilstand inn til kjappe 188 små kilo. Som tyskerene sier ,"nicht gut!". Her må valkene bort skal det bli fart, og brorparten av den ubehagelige jobben går direkte til Rolf. Siden det ikke er økonomi til noen fettsuging (spøk, det er uaktuelt på alle måter), må kiloene bort på den harde måten. Dvs. at Rolf er satt på streng diett med Ingers Rugbrød, vann og kalorifattig helsekost. Treningseksperter er konsultert, og de sier den mest effektive treningsmetoden for å forbrenne overflødig fett er lange økter med puls på 60/70% av maks. Dermed blir det mange lange turer med sekk på ryggen for Rolf.
Hvis Rolf observers med annet enn lavkalori mat med få karbohydrater i neven. Stopp ham, eller ihvertfall rapporter hendelsen inn til Team Smiley! "Weight Watchers", vi stoler på dere!
Forøvrig, for å demonstrere hvor mye det er å tjene, gjett hva overstående bilde viser. Hint: Det er ikke det man skulle tro..

5 kommentarer:

No Water sa...

Har dere prøvd "Liposuction"? Har hørt at det skal være utrolig effektivt---

Anonym sa...

Er det bilde av spekken din?

Rolf Nilsen sa...

"Spekken" min?? Nei, jeg vil ikke kalle dette for "spekken" min eller noe som ligner. Så lite raffinert at jeg legger ut bilde av "spekken" min er jeg da ikke.
"Liposuction", eller FETTSUGING som det kalles på godt norsk er uaktuelt av moralske grunner. Dyrt ville det også vært. Kli og rug er godt..

Omar. Du må få morten til å innse at en lettere båt alltid vil være raskere pga. mindre vann å flytte på. Rettende moment er oppskrytt så lenge båten blir tyngre av det. Hvorfor skal man ellers kjøpe støpte karbonseil??

Anonym sa...

Ortografisk feil. Jeg mente SPREKKEN din...

He, he!

:)

Anonym sa...

Stå på, Rolf. Men om du barberer beina dine, så letter jo det et par kilo også ! :)