Rett skal være rett: Påfølgende dag har bladet laget en sak på trimaranen som kom aller først til Skagen. De kan alikevel ikke dy seg for å henvise til noen gamle myter:
Forholdene favoriserte også båter med lang vannlinje og genoa. Båtens vekt eller evne til å stå høyt på kryss spilte mindre rolle.
Med andre ord. Flerskrogsbåter er for lette og kan ikke krysse så det var bare flaks at trimaranen greide å komme foran Al Capone i mål. Merkelig at flerskrogsbåter dundrer forbi det aller, aller, meste på kryssen da. 28 fots racer trimaran med LYS på 2.29 høres unektelig raskere ut enn 40fots svingkjøl enskrog med lys 1,79.
Vi får vel svare med samme mynt og si at enskrogsbåter kan ikke sløre og er for tunge til å være gode å seile. Like saklig..
2 kommentarer:
Helt Enig !!!
Norske seilmagasiner er et gjeng med lasaroner som konstant undervurderer lesernes kompetanse, og som kun rapporterer resultater og hendelser som omhandler kjenninger av journalistene.
Det er folk som deg Rolf, som burde ha jobbet i denn bransjen...
Legg inn en kommentar